Двадцята річниця з початку випуску тракторів CLAAS з Ле-Мана
Рівно 20 років тому, 23 лютого 2003 року, Гельмут Клаас підписав угоду про придбання контрольного пакету акцій компанії Renault Agriculture, тракторного підрозділу Групи Renault. Відтоді компанія CLAAS поступово зміцнила свої позиції на міжнародній арені як повноцінний системний постачальник та інвестувала в інновації, що підвищують ефективність і продуктивність, а також у сучасні виробничі процеси.
Від CELTIS, ARES та ATLES до ARION та AXION
23 лютого 2003 року ситуація у світовому секторі сільськогосподарського машинобудування змінилася. Після придбання контрольного пакету акцій компанії Renault Agriculture, а потім і повного її поглинання 2008 року, CLAAS перетворилася з компанії, що спеціалізується на виробництві збиральної техніки, на повноцінного постачальника систем, додавши до свого асортименту стандартні та спеціалізовані трактори, які гармонійно доповнюють флагмана XERION, що виробляється в Гарзевінкелі. Підписання угоди між Хельмутом Клаасом та членом правління Renault S.A. Патріком Фором напередодні виставки SIMA в Парижі викликало значний резонанс у засобах масової інформації після оголошення про це. До кінця квітня поетапне злиття було схвалене Антимонопольним комітетом.
З 1 жовтня завод у Ле-Мані почав змінювати колірну палітру з Renault Orange на Seed Green, а з 1 листопада 2003 року всі моделі для нових ринків та ринків, що розвиваються, сходять з конвеєра у фірмових кольорах CLAAS. Після завершення модельного ряду компанія CLAAS представила на виставці Agritechnica 2003 «повну лінійку своєї сучасної продукції», яка, окрім стандартних і спеціалізованих тракторів, включала LEXION 500, самохідну косарку COUGAR і останнє покоління тракторів XERION, що вражало й викликало значний інтерес.
Наприкінці 2003 року компанія CLAAS розпочала розробку великого трактора AXION 800, який вже через три роки з’явився в її асортименті. Це стало першим кроком у послідовній заміні портфелю продуктів з Ле-Мана: з часом CELTIS, ARES і ATLES були перейменовані в ARION і AXION, які відкрили нову еру.
Визначальні для галузі інновації
Нові трактори ARION і AXION відкрили шлях до численних інновацій, які стали визначальними для галузі: великий термінал CEBIS з висококонтрастним дисплеєм для AXION, а згодом і для серій ARION 500 і 600; кабіна PANORAMIC для ARION 400; AXION TERRA TRAC, перший напівгусеничний трактор з повною підвіскою; система TELEMATICS для управління автопарком і CEMOS, провідна на ринку самонавчальна діалогова система допомоги оператору та оптимізації процесів для ARION і AXION CMATIC. Трактори компанії CLAAS з Ле-Мана також били рекорди: 2013 року AXION 950 (416 к.с.) було визнано найпотужнішим стандартним трактором у світі з рекордною тяговою потужністю 242 кВт за результатами випробування, що було проведено випробувальним центром DLG на запит журналу про сільськогосподарську техніку Profi. Під час тесту DLG PowerMix цей трактор випередив середній показник усіх інших тракторів на 15,6 %, при цьому витрати палива становили всього 249 г/кВт-год.
За цими й іншими успіхами стоїть команда розробників, які працюють на підприємствах CLAAS по всьому світу та переслідують основну мету — створення найефективніших і найпродуктивніших тракторів для фермерів і підрядників із різних країн світу. Експертні знання та досвід CLAAS Industrietechnik (м. Падерборн) щодо гусеничних тракторів TERRA TRAC, системи CEMOS та інтелектуальних систем управління технологічними процесами поєднуються з експертними знаннями й досвідом CLAAS E-SYSTEMS (м. Діссен) щодо електроніки та можливостями розробки стандартних тракторів у Велізі. Разом вони вже досліджують і розробляють наступне покоління тракторів із Ле-Мана.
Понад 80 мільйонів євро на високотехнологічне виробництво та сучасний випробувальний центр
Дослідження та розробки — не єдиний напрямок інвестицій: компанія CLAAS також впроваджує найсучасніші виробничі процеси та ергономічні робочі місця. З 2003 року було реалізовано проєктів модернізації на суму понад 80 мільйонів євро. Найбільшим і найважливішим із них став запуск наприкінці 2020 року ініціативи CLAAS Forth, завдяки якій виробництво було виведено на новий рівень. Завод у Ле-Мані, де впроваджуються транспортні системи без водія (відомі як автономні керовані транспортні засоби або АКТЗ) та штучний інтелект (ШІ) в логістиці, тепер вважається одним із найсучасніших у світі. Нещодавно у Ле-Мані також відкрився новий центр для відвідувачів, створений за зразком Технопарку в Гарзевінкелі.
200 000 тракторів з Ле-Мана вже в осяжному майбутньому
Навесні 2019 року завод у Ле-Мані випустив 150 000-й стандартний трактор компанії CLAAS, а в ювілейний 20-й рік очікується досягнення позначки в 200 000 одиниць. Сьогодні CLAAS Tractor в Ле-Мані виробляє понад 60 різних моделей потужністю від 75 до 445 к.с., від простих тракторів для ринків із менш суворими стандартами щодо викидів, таких як Туркменістан або Африка, до високопродуктивного ARION 400 переважно для європейського ринку і високотехнологічного великого трактора AXION 900 TERRA TRAC для світового ринку. Сьогодні завод у Ле-Мані експортує трактори до 80 країн світу, включно з Північною Америкою (з 2019 року).
Двадцята річниця з початку випуску тракторів компанії CLAAS з Ле-Мана. Короткий огляд:
23 лютого 2003 року: Компанія CLAAS підписує угоду про купівлю контрольного пакету акцій Renault Agriculture.
1 жовтня 2003 року: Випуск перших стандартних тракторів CLAAS Seed Green в Ле-Мані.
1 листопада 2003 року: Всі трактори виробляються в колірній палітрі від компанії CLAAS.
9–15 листопада 2003 року: Компанія CLAAS вперше бере участь у виставці Agritechnica як повноцінний системний постачальник із широкою лінійкою тракторів від CELTIS, ARES і ATLES до XERION.
2006 рік: Запуск повністю оновленої серії AXION 800 з напівавтоматичною коробкою передач HEXASHIFT і терміналом CEBIS.
2007 рік: До модельного ряду тракторів з Ле-Мана додаються нові серії ARION 500 і 600. AXION 800 тепер доступний з безступеневою коробкою передач CMATIC як альтернатива коробці передач HEXASHIFT, що перемикається під навантаженням.
2008 рік: Завершено придбання тракторного підрозділу Renault.
2008–2010 роки: Будівництво нового цеху попереднього складання кабін та нового фарбувального цеху.
Лютий 2011 року: Презентація нової серії великих тракторів AXION 900 з багатофункціональним джойстиком керування CMOTION на виставці SIMA в Парижі.
2012 рік: Запуск нових серій ARION 500 та ARION 600.
2013 рік: AXION 950 стає найпотужнішим трактором у світі, встановивши новий рекорд щодо тягової потужності для стандартних тракторів – 242 кВт із застосуванням гальмівного вагону.
Листопад 2013 року: Представлено ARION 500/600 CMATIC з безступеневою коробкою передач EQ200 від CLAAS Industrietechnik.
2014 рік: Запуск нової серії ARION 400 з революційною кабіною PANORAMIC.
2016 рік: Компанія CLAAS об’єднала зусилля з галузевим журналом Traction, щоб розібрати вживаний AXION 920 на окремі деталі для аналізу характеру зносу.
Листопад 2017 року: Срібна медаль на виставці Agritechnica за дві інновації: AXION 900 TERRA TRAC і CEMOS for Tractors — першу самонавчальну діалогову систему допомоги оператору та оптимізації процесів.
Весна 2019 року: 150 000-й трактор зійшов з конвеєра на заводі в Ле-Мані.
З 2019 року: Модернізація заводу з акцентом на головну складальну лінію, логістику та управління виробництвом у межах інвестиційної програми CLAAS FORTH. «Завод майбутнього» офіційно відкривається в травні 2021 року.
2021 рік: Трактор AXION 960 CMATIC з системою CEMOS визнаний «Трактором року» в номінації «Екологічно чистий трактор».
Вересень 2022 року: Нова ЦЕНТРАЛЬНА АКАДЕМІЯ відкривається в Ле-Мані.